Krótka wycieczka po Poznaniu

Co roku na Wiosnę marzą mi się podróże. Mam chęć odkrywać, dowiadywać się czegoś nowego i inspirować się. W tym roku na naszą "przed majówkową" wycieczkę wybraliśmy Poznań. W Poznaniu byłam pierwszy raz i bardzo mnie zauroczył. W centrum jest wiele zabytkowych kamieniczek i miejsc gdzie można przysiąść i odpocząć od zgiełku miasta.

Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od bramy Poznania na Ostrowie Tumskim gdzie "Zaczęła się Polska" i Mieszko I założył swój gród :). Muzeum jest zrobione w interaktywnym stylu i bardzo fajnie uczy naszej historii. Na wyspie znajduje się również warta obejrzenia katedra, oraz znany na całą Polskę mural 3D.

Z Ostrowa Tumskiego przeszliśmy Traktem Królewskim na stare miasto gdzie można spacerować bez końca... Weszliśmy do Zamku Przemysła gdzie jest umiejscowione Muzeum Rzeczy Użytkowych, byliśmy również w Muzeum Powstania Wielkopolskiego. Rynek starego miasta kryje w sobie tak wiele niezwykłych miejsc, że żałowaliśmy, że na zwiedzanie całego Poznania mieliśmy zaledwie trzy dni.

Na koniec nie mogło zabraknąć "Trykających się" koziołków :)